Избрани части
0
Начало
Автостатии
Как се проверява автомобилът на старо

КАК СЕ ПРОВЕРЯВА АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО

публикувано: 07.03.2013 г. 14:12
1. Добре е с автомобила да се отиде в специализиран сервиз, където да кажат заслужава ли си колата. Диагностика в автосервиз
2. Изкривените отражения по боята на автомобила говорят за катастрофи, след които ламарината не е изправена перфектно. Боя стар автомобил
3. По това колко са изтъркани педалите може да се разбере дали километражът показва реалните изминати километри на колата. Педали
4. Много от автомобилните марки имат като стандартен проблем корозията, която често обхваща и обслужващите маркучи на важни системи. Корозия части
5. Амортисьорите на автомобила могат да се проверят на специални тестери. Тест амортисьори

Има някои прости техники, с които може да се провери дали един автомобил е изряден, и ако не е, да се потърси друг или пък да се намали цената му.

По принуда повечето автомобилисти в България станаха купувачи на коли на старо. Някои от тях обаче са пълни невежи за техническото състояние на автомобила и лесно могат да бъдат излъгани. Затова ви предлагаме някои лесни техники, с които можете да проверите състоянието на една кола на старо.

На първо място винаги стоят изминатите километри. Не е тайна, че за повечето хора, които продават коли на старо, не е трудно да превъртят километража, като по този начин вдигат цената на модела. Лесно може да се познае дали километражът показва реалния пробег на автомобила по изтъркването на педалите.

Друг много важен момент е да се разбере дали колата е била блъскана и след това възстановена. Това е факт, който продавачите също често крият. Дали ламарините са изправяни може да се разбере, като се погледне колата под ъгъл на слънчева светлина. Ако ярката линия е крива, значи ламарината е била изправяна. Тя може да е много правилна на пръв поглед, но светлата линия от слънцето винаги има кривини. За проверка на всички уплътнения е достатъчно автомобилът да се занесе на автомивка, при което лесно ще се види откъде пропуска вода.

След като купувачът добие тези общи данни за автомобила, следва да провери и техническата част. Тук вече има най-различни фактори, които трябва да се следят, за което е добре да се знаят характерните дефекти на повечето марки автомобили. Все пак един обстоен преглед може да даде доста данни за колата.

Ходовата част е една от най-скъпите за ремонтиране и затова трябва внимателно да се следи. Най-добре е колата да се пробва на тестер за амортисьори, тъй като 10% от тригодишните автомобили са с изхабени амортисьори, а цели 20% от 10-годишните коли имат този проблем. Съвсем просто може да се проверят амортисьорите, като се натиска колата над всяка гума, при което тя трябва бързо и пружиниращо да се изправи. Ако подскача твърде много, значи амортисьорите не са наред.

Кормилната система е много важна, като първо трябва да се провери за течове от хидравликата. Луфтът във волана трябва да е възможно най-малък, а ако кормилото е стегнато, значи скоро ще се разхлаби и отново ще се появи луфт.

Спирачната система може да се провери единствено при движение. Ако колата се тресе или се движи на зигзаг при спиране, значи спирачките не са изправни.

Следва проверка на двигателния отсек и на останалите елементи по задвижването. Ако под колата има течове, това е сигурен признак, че нещо не е наред и по местонахождението им лесно може да се провери точно коя част не е изрядна.

Обикновено хората, които продават коли на старо, хубаво са измили целия двигателен отсек и по него не личат следи от масло. Едно кратко пробно пътуване обаче е достатъчно, за да се провери дали колата не "хвърля" масло Тогава също лесно може да се види дали колата пали безпроблемно и дали ауспухът пуши в първите минути след запалването.

Бензиновите коли говорят повече за състоянието си чрез свещите на двигателя, които обаче може също да са почистени. Ако те обаче са опушени и имат нагар, това говори за трудно палене и не съвсем изрядна работа.

Скоростната кутия също лесно може да се подложи на тест при едно пробно пътуване. Ако предавките не се превключват лесно, влизат на степени и т.н., това означава, че трансмисията не е добре поддържана и е износена.

След купуването на колата е задължително да се сменят повечето евтини консумативи като масло, ремъци, антифриз, спирачна течност, масло в трансмисията и т.н. Купувачите обаче лесно могат да проверят и по- скъпите консумативи. Върху гумите е изписана датата на производство и дори те да изглеждат добре, не трябва да са по-стари от пет години, тъй като каучукът започва да губи свойствата си. Акумулаторът също е скъпа част и може да се види дали е изряден. Върху него има дата на производство, която не трябва да е отпреди повече от четири години. Ако кутията му е напукана, значи има проблеми.

Фаровете също могат да се проверят. Ако рефлекторите на двата фара са различни, има изпотяване под стъклото или наличие на ръжда, значи не светят добре. Ако единия фар изглежда значително по-нов от другия и не носи белези на износване и овехтяване, то най-вероятно е бил счупен при катастрофа и сменен с нов.

Повечето от тези съвети са за собствено удовлетворение, за да знае купувачът с каква кола ще си има работа. Те обаче могат да помогнат да се избере по-добър автомобил, а някои от тях могат да допринесат и за намаляване на цената на автомобила.