Избрани части
0
Начало
Автостатии
Пежо-Ситроен пускат хибридни модели на сгъстен въздух до 2016

ПЕЖО-СИТРОЕН ПУСКАТ ХИБРИДНИ МОДЕЛИ НА СГЪСТЕН ВЪЗДУХ ДО 2016

публикувано: 30.01.2013 г. 13:29
Hybrid Air технология Бъдещото хибридно задвижване на Пежо-Ситроен ще използва сгъстен въздух

Работейки със стратегическите си партньори от Bosch и Faurecia, французите от PSA Пежо-Ситроен разработиха нова форма на хибридно задвижване, за която твърдят, че ще бъде едновременно много чиста, икономична и достъпна. Тази нова по-евтина хибридна трансмисия използва конвенционален двигател с вътрешно горене в тандем със сгъстен въздух, за да осигури задвижването на автомобила. Новата хибридна платформа е предназначена за по-малките автомобили от сегменти B и C, чийто мощност не надвишава 110 к.с. и има три режима на задвижване: само с ДВГ, само на сгъстен въздух и комбинация от двете. Компанията планира да пусне модели на Пежо и Ситроен с Hybrid Air трансмисия до 2016 г.

Ето как работи системата: отпред под капака се крие малък бензинов двигател, но вместо акумулаторни батерии и електродвигател като при нормалните хибриди, Hybrid Air технологията използва две бутилки със сгъстен въздух, свързани за хидравлична помпа и мотор. И както при всяка друга хибридна трансмисия, новото въздушно задвижване на PSA Пежо-Ситроен включва регенерация на спирачната енергия, за да зарежда резервоарите със сгъстен въздух. Резервоарите са два – един централно разположен за високо налягане и един вторичен резервоар за ниско налягане, разположен отзад до резервоара за гориво. Компресираният въздух може да задвижва автомобила автономно или в допълнение към бензиновия двигател, но само при скорост до 70 км/час. Системата се управлява електронно.

Разход на гориво

От PSA Пежо-Ситроен твърдят, че при градско шофиране системата може да дава допълнителна икономия на гориво от 45% и увеличава с 90% пробега на автомобила с едно зареждане, в сравнение с автомобил с обикновен бензинов двигател със същата мощност. Новата система е изпробвана на настоящите модели Peugeot 208 и Citroen C3, като компанията твърди, че е постигнала разход на гориво в смесен цикъл от едва 2.9 л/100 км и CO2 емисии около 69 г/км.

Ако шофирате предимно в града и имате Пежо или Ситроен с технологията Hybrid Air, то през 60 до 80 процента от времето (в зависимост от трафика), той ще се задвижва само с въздух. Това намалява значително вредните емисии и проблема със замърсения въздух в големите градове. От PSA Пежо-Ситроен дори виждат перспектива тази технология да се доусъвършенства и да предложи нечувания досега разход на гориво 2 литра на 100 км.

Цена на новото хибридно задвижване

Въпреки,че все още не е обявена ценова информация, PSA Пежо-Ситроен държат да подчертаят, че новата им разработка ще бъде изключително достъпна, което без съмнение се дължи на отпадането на скъпите батерии намиращи приложение в днешните хибридни автомобили. Твърди се, че новата система за задвижване ще е по-лесна за производство и вграждане в автомобила и няма да ограничава вътрешното или багажното пространство.

Прогнозира се, че продажбите на хибридни автомобили ще съставляват 15% от Европейския пазар през 2020 г. и Пежо-Ситроен искат да грабнат колкото се може по-голяма част от тази ниша. PSA Пежо-Ситроен разработва технологията Hybrid Air за автомобилите от сегмент B (бензинов двигател 82 к.с.) и сегмент C (бензинов двигател 110 к.с.), както и за работни автомобили. Планът е да се внедри технологията първо в моделите от B-сегмент от 2016 година и да се предложи както в Европа, така и на другите пазари.

Hybrid Air автомобил - разрез От Пежо-Ситроен направиха този специален демонстрационен разрез на автомобил с новата Hybrid Air технология, за да демонстрират разположението на основните компоненти
Hybrid Air - поглед отдолу Хибридният автомобил разполага с две бутилки за компресиран въздух - една надлъжно разположена за високо налягане и една вторична за по-ниско налягане, намираща се до гърнето
Hybrid Air информационен дисплей Информационния дисплей в колата ще показва режима на работа на автомобила и степента на зареждане на резервоара за компресиран въздух