Избрани части
0
Начало
Търсене
Двигател - Авточасти

ДВИГАТЕЛ - АВТОЧАСТИ

Посочете авточаст, за която искате да пуснете запитване към автоморгите и търговците на авточасти.
Картинките са илюстративни и в зависимост от марката и модела автомобил може да се различават.

Онлайн търсачката за авточасти Parts.bg ви позволява да намерите двигатели втора употреба и части за двигатели само с няколко кликвания на мишката. Ние знаем, че частите по двигателя са скъпи и голяма част от тях е по-изгодно да закупите втора употреба. Колянов вал, бутала, разпределителен вал, всмукателен и изпускателен колектор както и някои други части са все неща, които с чиста съвест можете да купите от автоморга и да сте сигурни, че ще спестите не малко пари. Други резервни части като ангренажен ремък, ролки, биелни и основни лагери задължително купувайте нови – това са консумативи.

Познаването и разбирането на функцията на всяка част във вашата кола е от решаващо значение, за да можете сами да прецените каква е повредата, когато колата ви остави на пътя. Също така, да имате обща представа за двигателя на автомобила е много полезно, тъй като той е нещо, което използвате всеки ден. Ако познавате неговите части и устройство можете да спестите някой лев, когато проблема се окаже малък и можете да се справите сам(а). А дори и да не можете да поправите колата си сами, поне ще знаете дали колата ви се нуждае от спешен ремонт, или може да се кара още, без риск да ви остави на пътя.

Всяка кола се задвижва от двигател, като почти всички коли имат двигател с вътрешно горене, който работи на бензин, дизел или някоя алтернатива на тези горива. Гориво и въздух се засмукват в горивна камера, където се компресират и възпламеняват от искра. В резултат на горенето буталото на цилиндъра се изтласква рязко и извършва т.нар. работен ход, който повторен многократно осигурява задвижването на автомобила. Двигателите често се класифицират според броя на цилиндрите, които притежават, а всеки от тях има своя собствена горивна камера. Мощността на един автомобил е функция от размера на двигателя, броя на цилиндрите, и други фактори като наличието на турбо компресор и начина на впръскване на горивото и управлението на момента на запалване на сместа в горивната камера.

Резервни части за двигатели

Ние обединихме автоморги и магазини за авточасти от цялата страна, които ще ви предложат добри цени за качествени части и цели двигатели втора употреба. За да се ориентирате каква функция изпълнява резервната част, която са ви казали от сервиза, че е за смяна, ето някои от най-важните части по двигателя и техните функции:

Клапани

Всмукателните клапани контролират количеството гориво и въздух, които постъпват в цилиндъра. Те се контролират от газоразпределителния механизъм в основата на който стои разпределителния вал. Изпускателните клапани освобождават и отвеждат изгореното гориво и газове от горивната камера, за да ги насочат към ауспуха.

Клапаните могат да бъдат задействани директно от разпределителния вал, както е при по-новите модели автомобили, или чрез кобилици при по-старите. Ако двигателя не разполага с хидравлични повдигачи, след дълъг пробег се налага центровка на клапаните.

С времето и при неправилна експлоатация на един двигател, се получават отлагания (нагар) по конусовидната част на клапана, което възпрепятства пълното му затваряне и добро уплътнение. Това води до по-трудното му охлаждане вследствие липса на плътен контакт с главата, което осигурява топлообмен. Така се стига до прегорели клапани и съответно повод да търсите резервни части за вашия двигател.

Бутала, биели, маховик, колянов вал

Във всеки цилиндър има бутало, което при възпламеняване на горивната смес в цилиндъра се изтласква надолу и придава тази енергия на коляновия вал, а оттам чрез трансмисията въртящия момент достига до колелата. Буталата са свързани за коляновия вал с междинен елемент наречен биела. Буталата непрекъснато извършват възвратно-постъпателно движение и въртят коляновия вал, но за да се връщат обратно в изходно положение след работния ход е нужна инерция. Тя е осигурена от тежест монтирана на коляновия вал, наречена маховик. Маховика е тежко метално колело, което съхранява инерцията от въртеливото движение на коляновия вал, за да осигури връщането на буталата при тактовете на компресиране на горивото и изхвърляне на изгорелите газове. Коляновият вал е основният източник на задвижване на автомобила, защото той превръща енергията от горенето в полезно въртеливо движение, използвано за задвижване на автомобила. Възможни повреди по тези части са износване на сегменти на бутала и биелни лагери. Това са части, които, ако решите да сменяте, задължително се купуват нови. По сериозно износване на буталата отвъд захабените сегменти, може да направи покупката на двигател втора ръка по-добрата алтернатива пред скъпоструващия ремонт.

Прегряване на двигателя и преждевременна детонация в цилиндрите може да окаже сериозен стрес върху биелите и в някои редки случаи да доведе до тяхното счупване или изкривяване. При счупване на биела тя може буквално да прониже двигателния блок, което ви праща директно в автоморгата за двигател втора употреба.

Охладителна система

Двигателите с вътрешно горене произвеждат огромно количество топлина. Двигателния блок се охлажда от антифриз, който се съхранява в радиатора и се охлажда от вентилатора и от въздушната струя създавана от движението на колата. Антифриза непрекъснато циркулира, преминавайки през канали в двигателния блок.

Антифриза не е необходим само през зимата – той съдържа антикорозионни съставки и има по-висока точка на кипене от водата. За съжаление това не го прави по-добър от водата в неговата основна функция да отнема топлина от двигателя и да я разсейва в околния въздух чрез радиатора. Антифриза има по-лоша топлопроводимост от водата.

Правилното функциониране на различните части на охладителна система и липсата на течове е от първостепенно значение за нормалната работа на двигателя.

Запалителна система

Всеки цилиндър се нуждае от искра да запали компресираната смес от въздух и гориво. Запалителните системи осигуряват това. Акумулаторът захранва стартера, който завърта коляновия вал, и захранва свещите, които правят искрата след такта на компресиране на горивото.

Ако искрата подавана от свещите е слаба или ненавременна, това ще причини груба и неефективна работа на двигателя. Причини за лоша искра могат да са самите свещи, кабелите на свещите, бобините и др. За авточасти за запалителна система можете да пуснете запитване от тук.

Смазване

Един двигател не би работил дълго без подходящото смазване. Маслото почти премахва триенето между частите и осигурява тяхното безпроблемно движение. Картера съдържа определено количество масло, което трябва да се поддържа в допустимите граници, за да смазва коляновия вал, цилиндрите и буталата. Скоростната кутия също се нуждае от масло, а автоматичните скоростни кутии имат определен сервизен интервал за подмяна на маслото с ново, за да осигури необходимото смазване на зъбните колела, които в крайна сметка задвижват автомобила. Спирачките и кормилното управление също имат специфични смазочни течности, които трябва да се проверяват и сменят редовно.

Двигателя на един автомобил е неговото сърце. Без него няма задвижване и колата е безполезна. Редовната и навременна поддръжка на двигателя е от първостепенно значение за неговото дългосрочно функциониране. При първите признаци за нередност в двигателя, посетете сервиз, за да направите диагностика. Ако е необходима смяна на части, направете го при първа възможност, за да застраховате от сериозни повреди, които могат да ви костват целия двигател. Не ви го пожелаваме, но се случва, а когато се случи най-вероятно ще ви трябва двигател втора употреба. Използвайте търсачката, за да пуснете запитване за нови и втора ръка части за двигател.