Избрани части
0
Начало
История на Subaru

ИСТОРИЯ НА SUBARU

Значението на Subaru

Subaru е японска дума означаваща „обединявай“, както и термин за звезден куп сформиран от шест звезди, който гърците наричат Плеяди – част от съзвездието Телец. Според гръцката митология, дъщерята на Атлас се е превърнала в тази група от звезди.

Основаване на Subaru

Компанията Subaru започва като авиационна изследователска лаборатория (The Aircraft Research Laboratory) през 1917 г., основана от Чикухей Накаджима (Chikuhei Nakajima). По-късно през 1931 г., компанията приела името “Nakajima Aircraft Co.”, това е компанията проектирала известния военен самолет Zero fighter. След края на Втората световна война, производството на самолети спира и Nakajima Aircraft се преструктурира отново и приема друго име – Fuji Sangyo Co. През 1946 г., Fuji Sangyo създава първия прототип на мотопед носещ името Rabbit, който използвал опашни колела останали от военните самолети. Този мотопед се въприел много добре от японците, чийто транспорт е в плачевно състояние по това време. Те оценявали полезността на едно такова лично транспортно средство и проявявали голям интерес. През 1950 г. Fuji Sangyo била разделена на 12 по-малки компании съгласно закона за корпоративно кредитиране, но в периода 1953-1955 г., четири от тези компании и една новосформирана като обединение на други четири от споменатите компании отново се сливат и образуват Fuji Heavy Industries (FHI), която познаваме днес.

Новата корпорация избира обединението от звезди “Subaru” като лого на автомобилното производство. Създаден е прототип на автомобил P-1, който през 1955 г. получава името Subaru 1500. Този автомобил е първият с монокок каросерия произведен в Япония. За съжаление продажбите са спрени поради проблеми с финансирането на оборудването на завода.

Днес Fuji Heavy Industries е глобален транспортен конгломерат осигуряващ работа на над 15 000 души в девет завода и продаващ продукцията си в повече от 100 държави. Компанията има дълга история като технологичен лидер и предлага едни от най-развитите трансмисии за 4x4 задвижване (AWD) в света.

Технологично развитие

Възползвайки се от големите си възможности за научноизследователска и развойна дейност, FHI прилага много от своите авиационни технологии в силно успешната автомобилна дивизия на компанията. Един от най-ярките примери за такъв технологичен трансфер е боксерен двигател с два цилиндрови блока разположени хоризонтално един срещу друг. Друг пример е самоносещата каросерия монокок.

Дивизията Subaru на FHI е първият японски автомобилен производител предложил  автомобили с предно предаване на японския пазар (през 1965 г.) и първият в света предложил автомобил с предаване на четирите колела AWD (през 1972 г.). Първата кола на Fuji е Subaru 360 Minicar пусната на пазара през 1958 г., тя въплъщавала в себе си редица нови технологии. Този автомобил бележи своеобразен пробив в японската автомобилна индустрия, който помага на компанията да разшири производството си на автомобили. Днес надеждността на автомобилите Subaru е изразена в повече от 10 милиона продадени броя на доволни клиенти от цял свят.

През 1984 г., технологичното лидерство на FHI беше затвърдено, когато те представиха електронната вариаторна трансмисия (ECTV), една технология, която заменя обичайните предавки и едновременно придава на автомобила невероятно плавно ускорение и постига по-добра икономия на гориво от обикновените автоматични или ръчни скоростни кутии.

Производство на FHI

FHI има седем автомобилни завода в света, пет от които са в Япония. Завода Subaru-Isuzu Automotive, Inc. (SIA) в Лафайет, щата Индиана, САЩ, и завода Ta Ching Motors Co., Ltd. в Тайван осигуряват производство на автомобили Subaru, съобразено със спецификите на тези региони.