Избрани части
0
Начало
История на Chevrolet

ИСТОРИЯ НА CHEVROLET

Шевролет - лидерът в General Motors

Има много истории зад откриването на всяка автомобилна марка. Понякога това е свързано с неизменен успех. Но има и истории, завършващи с тъжен край. Така става и с Луи Шевролет, роден на Рождество Христово 1878 г. в Ла Шо де Фондс, Швейцария. Когато е двадесет-годишен, Луи напуска дома си и занимава за Франция, където става производител на велосипеди. Минавайки през Париж и Канада, той заминава за Ню Йорк и е нает като механик на Fiat.

Шефовете на Шевролет правят състезателен автомобил, което му дава възможност да си извоюва име на състезател. Откривателят на General Motors, Уилям Дюрант, му предлага мястото на пилот в състезателния тим на Buik. Брат му - Артур, който също идва в Америка, е нает от Дюрант като личен шофьор.

С помощта на Дюрант братята Шевролет откриват собствена фабрика за автомобили в сграда, освободена преди това от Buick. Първият им прототип напуска предприятието на 3 ноември 1911 г. До края на 1912 г. те продават 2999 ,,шевролета". В резултат на растежа Шевролет продава дяла си и започва да прави състезателни коли под марката Frontenas. След успеха на марката Дюрант започва да произвежда седани под това име в Канада, където марката на Шевролет се регистрира.

Луи Шевролет умира на 6 юни 1941 г. - беден и незаслужено забравен от всички. Първите следвоенни коли Chevrolet започват да се правят във фабриката от 3 октомври 1945 г. Те изглеждат като моделите от 1941 г., но имат нови имена. Master и Deluxe стават Stylemaster и Fleetmaster.

Тези автомобили имат шестцилиндрови двигатели от 3,5 литра, с горни разпределителни валове и мощност 91 к.с. при 3300 оборота в минута. Тъй като автомобилите тежат 1472 кг, разходът на гориво е литър на 6 км. Те не се променят до 1948 г, защото се продават като топъл хляб. През януари 1949 г. Chevrolet представя на медиите в Уолдорф Астория - Ню Йорк, нов модел. Автомобилът има същата дължина, както при предшественика си, но базата му е с 300 мм по-къса. По-къси са и капаците на двигателя и на багажника, но самото пространство за багаж е по-дълбоко. Крилете стават неизменен атрибут на каросерията. И този автомобил приема ново име. Колите също имат неимоверен успех и за пръв път марката произвежда над 100 000 бройки годишно.

Иновация през 1950 г. е автоматичната трансмисия Powerglide с две предавателни съотношения. От произведени 827 317 коли през 1952г.289 733 са автоматици. Това е по времето, когато в Детройт започват да правят автомобили с много хром. През 1953 г. 50-милионната кола на General Motors е боядисан в розово Chevrolet BelAir.

Интересна е историята на легендарния модел Corvette на Chevrolet. Шеф-дизайнерът на General Motors Харли Ърл инструктира през 1951 г. един от своите колеги - Боб Мак-лин, да направи двуместен спортен автомобил. Колата е показана като "мечтата за концепция" на шоуто "Ауторама" във всички по-големи градове. Това е Corvette. Предвижда се ако публиката посрещне добре модела, той да влезе в производство с малки изменения. Премиерата е през 1953 г., когато са продадени 314 бройки. Първият вариант е на основата на ново шаси и има каросерия от полиестер, с части от различни модели на Chevrolet. Първоначално изработването е проблематично, защото всичко се прави на ръка. Тъй като произведените бройки са малко за всички дилъри, се решава автомобилите да се предложат на звезди от шоуиндустрията и бизнеса.

Всички първи коли са боядисани в бяло с червен интериор. Автомобилът е посрещнат най-добре от младото поколение. Това налага да се построи нова фабрика в Сейнт Луис. Цената за времето е много висока - за всеки Corvette трябва да се плати, колкото за два открити Chevrolet. Затова през 1954 г. остават непродадени 1100 бройки от колата. Продажбите тръгват нагоре едва през 1956 г. През 1959 г. производството надхвърля 9 хил. годишно и продължава до ден днешен.

През 1963-1967 г. се произвежда изцяло новият Corvette, който е познат от 1968 г. до 1977 г. като Sting Ray. Автомобилът се предлага с двигатели V8 с обем 4637 куб. см и мощност по SAE 230 -315 к.с. "Корвета" взема участие в "24-те часа на Льо Ман" през 1973 г. И така до наши дни моделът остава най-спортната американска кола.

Автомобилите Chevrolet имат нов модел на всеки две-три години. Всеки от тях е с различна решетка на радиатора. Характерни са панорамните предни стъкла. Отлична година за марката е 1958 г., когато се продават 1 255 935 бройки - с 250 000 повече, отколкото Ford. Нишата на компанията на пазара става над 29%.

През 1959 г. 600 000 по-малки коли са изнесени от Щатите. Те харчат по-малко гориво и са по-лесни за паркиране. От това време са Ford Falcon, Chrysler Valiant и Chevrolet Corvair. Последният е много интересен в техническо отношение със своя въздушно охлаждан боксеров мотор, монтиран отзад. Центърът на тежестта е изместен назад и това довежда до много пътни инциденти. По това време Ралф Надер публикува книгата си "Опасен при всяка скорост", която обезкуражава собствениците на Corvair. Така производството на модела спира през 1969 г. Положението се оправя чак през 1972 г., когато Националната администрация по безопасност на пътищата заявява, че моделът е толкова безопасен, колкото всеки друг автомобил.

Междувременно през 1961 г. Chevrolet обявява модела си Chevy II. Той може да бъде с четири или шестцилиндров мотор, а от 1964 г, има и V8. Автомобилът е успешен и само през първата му година от него са продадени 386 507 бройки. Той е и по-евтин с 2000 долара от Corvair и става популярен от 1964 г., а през 1969 г е познат под името Nova. При него има избор между четири двигателя - два шестцилиндрови и два V8.

По това време Chevrolet отнема от клиентите на Ford Mustang със своето Camaro. При него изборът между двигателите е голям - има два шестцилиндрови с кубатура 3768 куб. см и 4094 куб. см. и шест V8 с обем от 5354 до 6489 куб. см. Автомобилът е предназначен за тези. конто предпочитат нещо различно от Corvette. Предлага се като седан и кабриолет. Може да се избира между три скоростни кутии - тристепенна с превключване от волана, четиристепенна с лост на пода или автоматична. Моделът наподобява по форма Pontiac Firebird. И двете коли са много успешни. Версията Z-2S от 1969 г. има твърдо предно окачване, двоен ауспух, колела 15x7 и мощност 350 к.с. при някои модификации.

В отговор на появилия се по-късно Ford Tunderbird, General Motors обявява Chevrolet Monte Carlo, който е представен през 1970 г. При него може да се избира между три мотора V8 с мощност от 235 до 365 к.с.

През 1971 г. дебютира и малкият модел Vega, който е дълъг 4310 мм. тежи 1005 кг н има максимална скорост 150 км в час.

Chevrolet е номер едно в Детройт от 1975 г. Тогава компанията произвежда I 707 528 коли от моделите Vega. Nova, Camaro, Chevelle. Monte Carlo, BelAir, Impala, Caprice и Corvette. Днес Chevrolet е част от General Motors, създадена от Уилям Дюрант през 1908 г. на основата на Buick и Oldsmobile. Cadillac (името на основателя на Детройт) се присъединява към тях през 1909 г. Към GM принадлежи и Pontiac.

Chevrolet в Европа

Марката Chevrolet е подразделение на американския автомобилен производител General Motors. Автомобили носещи марката Chevrolet се продават на множество пазари по света като Европа, Щатите, Латинска Америка, Азия, Южна Африка, Русия. Изключение прави Австралия, където GM също предлага продуктите си, но там те носят марката Holden.

В Европа през 2005 година започнаха продажбите на популярни модели на GM Daewoo като на нашия континент те се продаваха с емблемата на Chevrolet. Горе долу по същото време започнаха да се предлага и гамата от Американски модели на Corvette и Cadillac като те се продаваха през различна дистрибуционна мрежа оперирана от компания базирана в Холандия. Последната обявява банкрут през 2010 г. и непосредствено след това GM основават дъщерно дружество регистрирано в Швейцария, което да поеме разпространението на американски модели на Chevrolet за Европа. Избират се едни от най-популярните модели - Corvette, Camaro и Malibu.

В момента в България има редица дилъри на Шевролет. Корейските модели се радват на силна популярност заради своята здравина, модерен вид и лесна и евтина поддръжка. Американските модели от гамата си остават екзотика за българите.

Някои от оторизираните дилъра на марката са: София Ауто, Дженеръс Ауто, Булвария, Стефанов Мотърс, Оникс Авто, Бова.

При тях можете да откриете оригинални части за всички модели на марката Шевролет, които се продават в България, дори и за най-новите. Когато вашият Шевролет вече не е в гаранция, можете да се възползвате от изгодните предложения от автоморги. Търсенето на части за Шевролет е изключително лесно - когато пуснете вашето запитване през сайта, ние го разпращаме на редица автоморги и те се свързват с вас с конкретни предложения. Така откривате частите лесно и можете да сравните оферти от различни търговци, за да изберете най-доброто за вашия Шевролет.